spox juz ja wyciagnąłem z mechanizmu i podparłem ale nie mam czasu wziąść za wyjecie mechanizmu dzieki w każdym bądź razie
Podnośnik szyby
Zwiń
X
-
Podnośnik szyby
Szanowni Koledzy
Dopadł mnie bardzo typowy problem tj. spadła przdnia szyba.
Przewertowałem co mogłem na forum i szczerze powiedziwaszy nie znalazłem konkretnego opisu jak sobie poradzić najpierw z diagnozą usterki a następnie z wymianą np kompletnego podnośnika.
Czy ktoś z doswiadczonych tym problemem mógłby krok po kroku opisac jak wyjąć ten cały mechanizam?
Pierwszy punkt do poradnika to zdjęcie boczku drzwi. Bardzo ładnie opisał to Kolega Chudy - dzięki i dostępne jest po kliknięciu:
A jakie są kolejne kroki?
Alek
-
-
szyba trzyma sie na platikowych uchwytach jeden po lewej drugi po prawej stronie musisz je odkręcić - z tego co pamiętam to klucz 10
jak odkręcisz podnieś szyby na samą góre
potem odłaczasz przewody od silniczka i odkręcasz 4 śruby dwie na górze lewa/prawa i dwie na dole lewa/prawa (na górnej i dolnej części szyny)
po odkręceniu przekręcasz mechanizm teak żeby go wyjąc i to cała robota
Komentarz
-
-
folia jest jednorazowa a wlasciwie klej na niej, kosztuje symboliczne i lepiej ja odrazu wymienic niz potem pisac posty w stylu a kuku woda albo skad grzyb na tapicerce drzwi
pozdro.pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Folia
Właśnie z folią jest problem bo w serwisie mnie poinformowali, że folii już nie sprzedają. Sprzedawca przyniósł mi materiał mający być izolacją drzwi za 49 zł i poinformował że klej do tego kosztuje 100 zł. Czy rzeczywiście nie sprzedają juz przeźroczystej folii takiej jak mam w samochodzie z 1998r?. Wiecie coś o tym?
Komentarz
-
-
Mechanizm podnoszenia szyby
Jestem po naprawie mechanizmu szyby przedniej od strony pasażera.
1. Demontujemy boczek drzwi tak jak to opisał kolega Chudy : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3836
2. Odkręcamy głośnik, są 2 wtyczki, na wszelki wypadek zaznaczyłem która w które miejsce ale nie wiem czy potrzebnie
2. Rozcinamy folie, najlepiej zostawic obrzeże jakieś 5 cm co ułatwia później odtworzenie uszczelnienia a nie przeszkadza w naprawie. Góry nie trzeba rozcinać, folię można zawinąć do góry
3. Odpinamy wtyczkę silniczka wcześniej podnosimy zawleczkę-dźwigienkę zabezpieczającą
4. Odkręcamy uchwyty szyby, nakrętka na klucz nasadowy 10-tka
5. Można szybę wyjąć przez górę
6. Odkręcamy 2 szyny z prawej i lewej strony. Klucz torx 2 z prawej i 3 z lewej + 1 mocująca silniczek. Nie ma potrzeby odkręcania do końca. Powyżej są wycięte otwory przez które mozna wypchnąć łby śrub do środka
7.Wyciągamy mechanizm i odkrecamy go od silniczka, uwaga bo moze zsunac się taka spręzynka uszczelniająca
W zasadzie jakiekolwiek uszkodzenie mechanizmu podnoszenia szyby powoduje, ęe musimy wymienić go na nowy. Koszt zamiennika firmy Diamond to ok. 90 zł. Uwaga na gumowe nakładki przy uchwytach szyby ustalajace minimalne położenie szyby. Mnie odpadły po montazu. Radziłbym je wczesniej zdjać i podlać klejem metalowy trzpień na który sa nakładane, zeby się trzymały.
8. Po zakręceniu szyn zakrecamy szybę. Robimy to w maksymalnie możliwym górnym położeniu. Pozwala to na właściwe ustalenie położenia szyby względem rantu okna.
Uwaga: w razie potzreby jazdy z uszkodzonym mechanizmem szybę trzeba podeprzeć. Kołek powinien mieć właściwą długość tak aby pewnie blokował szybe. Inaczej na dziurach szyba moze zlecieć ze wszsytkimi konsekwencjami. Nie mam dobrego patentu. Podpierałem w środku długości szyby.
Proszę o ewentualne recenzje tej mini instrukcji i może podepniemy ją do poradnika?
Komentarz
-
-
marekzu,
co mogło paść to:
1. platikowe ślizgacze z mechanizmu podnoszenia szyby (w linku poniżej masz na moich zdjęciach)- koszt na allegro ok 60 pln za oba
2. Mechanizm który zwija linkę wewnątrz osłony (to u mnie padło osłona była nitowana i linka sie nie skrecała) do wymiany cały mechanizm podnoszenia szyby, nowy zemiennik ok 80pln
3. Silniczek podnoszenia szyb (jeśli słychać że pracuje to znaczy że przeżył )
Komentarz
-
-
Panowie mnie też dopadł problem z elektryczną szybą od strony pasażera :/ tzn. po naciśnięciu przycisku słychać "cyk cyk" czyli silniczek jest sprawny, ale szyba nie otwiera się. Zdemontowałem boczek drzwi i wszystko wygląda ok, chciałem wyciągnąć mechanizm ale tu zaczęły się schody bo nie mogę opuścić szyby żeby ją odkręcić od mocowania i wyjąc górą a później wyciągnąć sam mechanizm. Pisałem na różnych forach o problemie ale bez odzewu . Dzięki za pomoc. Pozdro!
Komentarz
-
-
Szyba
Byc może linki w mechaniźmie zostały zablokowane. Druga ewentualność to jakaś blokada na plastikach, które prowadzą szybę po metalowych szynach chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne. Żeby chociaż troche udało sie opuścic szybe to w górnym położeniu mozna ją tez odkręcić, nie pamiętam dokładnie ale po opuszczeniu o jakieś 8-10 cm.
Próbuj obniżyć przez ręczne dociśniecie na dół
W zasadzie wszelkie uszkodzenia mechanizmu podnoszenia wiążą sie z jego wymianą więc jeżeli nie bedzie innego wyjścia to próbowałbym przeciąc linki na których jest podnoszona szyba (w wariancie z zablokowanymi linkami w mechaniźmie)
Nie chcę ci źle doradzić, nie wiem może to jednak problem ze sterowaniem otwierania ale niestety nie wiem jak to zdiagnozować.
Komentarz
-
-
DAMiANO_Ibi, U mnie było odwrotnie, otworzyłem szybę, coś trzasnęło i nie mogłem jej już podnieść, po rozebraniu okazało się że linka się na ślimaku zablokowała. W konsekwencji musiałem przeciąć linkę żeby podnieść i zablokować szybę. Zamówiłem przedwczoraj mechanizm, w przyszłym tygodniu będę go wymieniał.
Po rozmowie z kolegą octavia zamówiłem zamiennik na allegro, cena 83zł.
Komentarz
-
Komentarz